Porady

Jak ćwiczyć szyję?

Posted by admin

Jeśli masz ból szyi, chcesz się go jak najszybciej pozbyć. Jednym ze sposobów na to są ćwiczenia. Co powinieneś zrobić? Co ważniejsze, czego nie powinieneś robić?

Kiedy powinienem zacząć ćwiczyć?

Dopóki lekarz mówi, że wszystko jest w porządku, należy jak najszybciej zacząć łagodzić sztywność i ból. Odpoczynek zbyt długi, zwykle dłuższy niż kilka dni, utrudni ponowne rozpoczęcie ruchu.

Nie ćwicz, jeśli masz silny ból szyi lub osłabienie rąk lub ramion. Jeśli poczujesz je podczas ćwiczeń, natychmiast przestań i skontaktuj się z lekarzem.

Jakie ćwiczenia powinienem robić?

Te proste ćwiczenia mogą pomóc:

  • Pochylanie szyi: Z pozycji siedzącej przechyl głowę w dół, tak aby broda dotykała klatki piersiowej. Utrzymaj tę pozycję przez 5 sekund. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz. Zrób to pięć razy.
  • Odchylanie szyi na boki. Z tej samej pozycji wyjściowej odchyl szyję w kierunku jednego ramienia, prowadząc uchem. Przytrzymaj przez 5 sekund, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Zrób to pięć razy z każdej strony.
  • Obracanie szyi. Spójrz przed siebie, a następnie odwróć głowę na bok, trzymając brodę na tym samym poziomie. Zrób to pięć razy z każdej strony.
  • Rozciąganie szyi. Trzymając resztę ciała prosto, wypchnij brodę do przodu, rozciągając gardło. Przytrzymaj przez 5 sekund. Z tej samej pozycji wyjściowej odchyl brodę do tyłu i przytrzymaj przez 5 sekund. Wykonaj pięć razy rozciąganie do przodu i do tyłu.

Jeśli którekolwiek z tych ćwiczeń powoduje silny ból lub osłabienie dłoni lub ramion, należy natychmiast przerwać i porozmawiać z lekarzem.

Kiedy ból ustąpi?

Ból szyi jest powszechny, ale zwykle nie jest poważny. Twój ból powinien ustąpić w ciągu 2 tygodni. Pełny powrót do zdrowia powinien zająć 4-6 tygodni. Gdy Twoja szyja zaczyna czuć się lepiej, możesz wykonywać więcej czynności, do których jesteś przyzwyczajony.

Nawet jeśli ból ustąpi, nie przestawaj ćwiczyć.

Jak długo muszę ćwiczyć?

Powinieneś kontynuować ruchy przez 6-8 tygodni, nawet jeśli przestaniesz odczuwać ból. Pomoże to zapobiec nawrotom bólu szyi.

Related Post